Drustvo novinarjev Slovenije

Slovene Association of Journalists

PEL T W 1QO&S 2005...

Wolfova ulica 8/1 _WW{M__ S
t+386 1426 03 §3 BCINA 7 ?:Z_- 1L

38614260364

www.novinar.con .
Frejelo 1 8 -{7. nnna
iz i

Vredn.: o g T T—

Razsodba NCR DNS in SNS [ Pr 1,9
[Sifra zadove G&i ox- o
Novinarsko castno razsodiSce, skupni organ Drustva novinarjev Slovenije in Smchkata novinarjev
Slovenije (v nadaljevanju NCR), v sestavi Vili Einspieler (predsednik), Davorin Koron, Nada Ravter,
Brigita Mohori¢ in Mojca Pasek (¢lani) je na seji 11. decembra 2008 v primeru Ob¢ina Zelezniki proti

Bojanu Travnu, odgovornemu uredniku oddaje Svet na Kanalu A ugotovilo, da je urednik krsil Kodeks

novinarjev Slovenije.

Primer: Ob¢ina Zelezniki proti Bojanu Travnu, odgovornemu uredniku Kanala A, oddaje Svet na
Kanalu A -

Obcina Zelezniki odgovornemu uredniku Kanalu A Bojanu Travnu ofita krsitve 1., 2. in 3. &lena
Kodeksa novinarjev Slovenija.

Ocita mu, da je 23.5. 2008 v oddaji Svet na Kanalu A objavil prispevek z naslovom »Dokumenti o
delitvi humanitarne pomoci v obcini Zelezniki«, v katerem so bile napacne, nepopolne in nepotrjene
informacije, s ¢imer je zasejal seme dvoma v pravilno porabo zbranih sredstev za humanitarno
pomoc.

Bojan Traven naj bi po mnenju ob&ine Zelezniki s krsitvami Kodeksa novinarjev Slovenija nadaljeval
tudi 26.5 2008, ko je v pojasnilu k prejSnjemu prispevku objavil: »Upravi¢ena poraba sredstev, ki
smo ga za Zeleznike zbrali Slovenci, pa je 3e vedno vprasaljiva. ... ... pri tem pa 3e opravicilo, v
petek smo pomotoma objavili, da je obcina iz tega denarja namenila Gorenjskemu glasu za
oglasevanje 20 tisoC evrov, napacno interpretacijo je povzrocil zapleten racunovodski izkaz. «
Obcina Zelezniki je zaradi obeh objav 29.5 2008 od Bojana Travna in Kanala A zahtevala objavo
popravkov. Odgovorni urednik pa je 2.6 2008 obe zahtevi za popravek zavrnil, ¢e$ da popravka v
nicemer ne zanikata navedb v obvestilih in se v njih ne prikazuje drugih ali nasprotnih dejstev ali
okolis¢in, s katerimi bi prizadeti spodbijali ali z namenom spodbijanja bistveno dopolnjevali
navedbe v objavljenem besedilu.

S takim stalis¢em se obcina Zelezniki ni strinjala, zato je 5.6. 2008 od Kanala A znova zahtevala
objavo popravkov. Na vnovic¢no zahtevo po popravkih ni prejela odgovora.

Po mnenju pritoznika je urednik oddaje Svet na Kanalu A krsil 1. Elen kodeksa, ki govori o tem, da
mora novinar preverjati tocnost zbranih informacije in biti previden, da se izogne napakam. Svoje
napake, Cetudi nenamerne, mora priznati in popraviti.

V obeh objavah z dne 23.5. 2008 in 26.5. 2008 se po mnenju pritoznika navajajo informacije, ki niso
bile preverjene, celovito obdelane in so zato napacne in v posledici zavajajoce.




V prispevku je Svet na Kanalu A navajal, da je Mihael Prevc, Zupan Zeleznikov, potreboval kar
sedem mesecev za objavo razpisa za izvajalca adaptacijskih del v zdravstvenem domu. Informacija
ni to¢na, odgovarja pritoznik. Ob¢ina Zelezniki je, tako pritoznik, v sedmih mesecih pridobila vso
potrebno dokumentacijo za obnovo zdravstvenega doma. Povsem nepreverjena in netocna je tudi
informacija, da ni jasna poraba 31.000 evrov, ki naj bi jih po navedbah Sveta na Kanalu A obcina
Zelezniki porabila za papir ter skoraj 20.000 evrov, ki naj bi $li za oglasevanje. Iz finan¢nih knjig
izhaja, da je obcina za gbjave zahval donatorjem v Delu porabila 120,96 evrov, v Gorenjskem glasu
pa 50,40 evrov. Za papir je bilo porabljenih 61,50 evrov.

Ceprav se je Svet na Kanalu A za zmotno objavo 26.5 2008 opravicil, pa je $e naprej navajal
napacen znesek in pojasnilo, da je napacno interpretacijo povzroCil zapleten racunalniski izkaz. Na
obcini pa nihce iz Kanala A ni preveril tocnosti podatkov glede porabe teh sredstev.

V prispevku z dne 23.5.2008 je bila objavljena tudi nepreverjena izjava Marije Konjar o kartici
odhodkov na racunu tekoéega vzdrzevanja stanovanjskih objektov in obnov, kjer se pojavljajo
milijonski zneski za obnovo zdravstvenega doma, kar je pri gledalcih povzrocilo dvom glede porabe
sredstev za humanitarno pomoc€.

Svojo tezo o upraviceni porabi sredstev je Svet na Kanalu A 26.5. ponovil in s tem po mnenju
pritoznika znova kriil 1. élen kodeksa. -

Po mnenju pritoZnika vse navedene netocne in nepreverjene objave vsebujejo hude obtoZbe na
racun obcine Zelezniki oz. njene uprave. Ob¢inska uprava je prikazana kot pocasna, nesposobna,
pripisuje se ji nenamenska poraba humanitarnih sredstev. Skoda, ki ji je bila strojena, je
nepopravljiva, saj je zasejan dvom o pravilnem delu zaposlenih, zato je Svet na Kanalu A krsil tudi
2. ¢len kodeksa, meni pritoznik.

Svet na Kanalu A je krsil tudi 3. len kodeksa, Se meni pritoznik, saj gledalcev nikjer ni opozoril, da
objavlja nepotrjene informacije in ugibanja.

NCR je Bojana Travna, odgovornega urednika informativnega in Sportnega programa Kanala A
pozvalo, da odgovori na pritozbo in ocitke o krienju kodeksa. Urednik se na poziv ni odzval. NCR je
odgovor in posnetek spornega prispevka poskusalo pridobiti v telefonskem kontaktu, vendar je
urednik preko tajnice zavrnil kontakt, ¢e$ da ni ¢lan Drustva novinarjev Slovenije.

Sklep: Bojan Traven, odgovorni urednik informativnega in Sportnega programa Kanala A je krsil
1., 2. in 3. €len Kodeksa novinarjev Slovenija.

Obrazlozitev:

Svet na Kanalu A, zanj odgovorni urednik Sportnega in informativnega programa Bojan Traven, je
krsil vse tri oCitane ¢lene Kodeksa Novinarjev Slovenija.

Prvi clen kodeksa je bil krsen v prispevku 23.5. 2008 in tudi v poznejsem pojasnilu o porabi
humanitarnih sredstev za obnovo po poplavah v Zeleznikih, glede porabljenih sredstev za papir,
oglaSevanje in glede domnevnega sedem mesecev trajajocega pridobivanja gradbene dokumentacije
za obnovo.



Svet na Kanalu A, kjub temu, da je tema prispevka poraba javnih, humanitarnih sredstvev, tocnosti
objavljenih informacij pri ob&ini Zelezniki, ki je s temi sredstvi razpolagala, nikoli ni preveril in ni
iskal njenega odziva na ocitano v prispevku. Pri objavljanju nepreverejenih informacij kot tocnih in
resnicnih je vztrajal tudi ob objavi svojega pojasnila, ces da je v prispevku priSlo do napake.

Prav tako je Svet na Kanalu A s krsitvijo 1. ¢lena kodeksa nadaljeval tudi takrat, ko je obcina
Zelezniki zahtevala objavo popravka. Do objave popravka nikoli ni prislo, ker je odgovorni urednik
informativnega in Sportnega programa na Kanalu A ocenil, da ob&ina Zelezniki v popravku ni
navedla novih dejstev, pa eprav je iz besedila popravka, ki ga je NCR v pritoZbi posredovala ob¢&ina
Zelezniki razvidno, da je navedla prav slednje.

Odgovorni urednik informativnega in Sportnega programa na Kanalu A je krsil 2. ¢len Kodeksa
novinarjev Slovenije, saj je z objavo prispevka in tri dni pozneje Se pojasnila objavljal ne le
nepreverjene in netocne informacije, temvec tudi veckrat pod vprasaj postavljal delo obCinske
uﬁrave obcine Zelezniki. V prispevku so namre¢ nepreverjene informacije predstavljene sugestivno
in zavajajoce, tako da si je gledalec z lahkoto ustvaril vtis, da je glede porabe humanitarnih
sredstev obcina Zelezniki delovala pocasi, nestrokovno, nesposobno, nezakonito in da je sredstva
porabljala nenamensko. Vse nasteto so hude obtozbe, saj je gledalec lahko podvomil v delo
odgovornih na ob¢ini Zelezniki. Novinarji Sveta na Kanalu A odgovornih na obéini s hudimi
obtozbami niso soodili in jim niso dali priloZnosti, da bi na obtozbe odgovorili.

Odgovorni urednik Sportnega in informativnega programa na Kanalu A je po mnenju NCR krsil tudi 3.
¢len kodeksa, saj gledalcev ni opozoril, da objavljenih informacij ni preverjal na ob&ini Zelezniki,
kar bi denimo lahko storil v svojem pojasnilu prispevka, objavljenem 26.5. 2008 ali z objavo
veckrat zahtevanih popravkov.

Obnova postopka:

Postopek, ki je bil zakljucen in sta bila po njem izdana razsodba ali stalis¢e NCR, se lahko obnovi na
temelju predloga kateregakoli udeleZenca v postopku. Udelezenec v postopku lahko zahteva obnovo
postopka najpozneje eno leto od dne, ko je izvedel za nova dejstva in dokaze, ki lahko vplivajo na
spremembo prvotno izre¢ene razsodbe ali stali$¢a. O predlogu za obnovo postopka odlo¢a NCR, ki
mora ugotoviti, ali obstajajo utemeljeni razlogi za obnovo postopka. Ponovni postopek prav tako
vodi NCR.

V Ljubljani, 11. decembra 2008

Vili Einspieler, predsednik Novinarskega Castnega razsodisca

e

ABCCDEFGH Drustwo

IJK LWN@'—D novinarjey
SST Uvzz Slovenije
()218;:

8 5 o I Slovene Association of Journalise



